Elektronická identita ve Španělsku
Praktické rady

Elektronická identita ve Španělsku

Pokud si chcete vyřídit různé administrativní úkony, přijde vám vhod elektronická identita ve Španělsku, se kterou se budete moci přihlásit třeba k podání daňového přiznání (třeba k dani z nemovitostí), vyřídit si různé úkony s místní radnicí nebo se třeba objednat k lékaři.

Nejznámějších prostředkem elektronické identity ve Španělsku je systém Cl@ve. Musíte se osobně registrovat (je to opatření proti krádeži elektronické identity), načež obdržíte své přístupové údaje. Pokud byste měli elektronický podpis vydaný španělskou certifikační autoritou, můžete se registrovat online.

Existují dvě formy přístupu do systému Cl@ve:

  • příležitostný přístup (Cl@ve PIN) pro sporadické přístupy
  • trvalý přístup (Cl@ve permanente) pro pravidelné využívání elektronické identity

Na stránkách Cl@ve si musíte požádat o termín (“cita previa”) a pak se dostavit na nejbližší pověřený úřad. Systém Cl@ve spravují finanční úřady (“Agencia Estatal de Administración Tributaria”) a kanceláře správy sociálního pojištění (“Entidades Gestoras y Servicios Comunes de la Seguridad Social”). Při žádosti o schůzku můžete použít vyhledávač nejbližších úřadoven. 

Budou po vás vyžadovat vaše NIE, prokázání totožnosti (platný cestovní pas nebo občanský průkaz) a pak na svůj mail dostanete přístupové údaje a vaše elektronická identita ve Španělsku tak bude aktivována. Možná budou vyžadovat uvedení adresy ve Španělsku, protože někdy posílají přístupové údaje klasickou poštou.

Elektronická identita ve Španělsku “Cl@ve” ale nejde využít ve všech případech, protože některé administrativní procesy mají přísnější bezpečnostní pravidla. Zde budete potřebovat elektronický podpis vydaný španělskou certifikační autoritou. O tom ale až v dalším článku.

Hodnocení článku:

[Celkem hlasů: 0 Průměr: 0]

Pošli to přátelům…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.