Ve Španělsku existuje mnoho společností, které nabízejí telefonní služby. Mobilní operátoři se dělí na velké telekomunikační společnosti, které provozují svou vlastní síť a na virtuální (nízkonákladové) mobilní operátory, kteří využívají síť jiných společností. Tři největší operátoři s vlastní sítí jsou: Movistar (O2), Vodafone a Orange. Potom existuje celá řada virtuálních operátorů, u kterých si můžete pořídit španělské telefonní číslo. Ti se snaží konkurovat nižšími cenami a mezi nejznámější značky patří: Yoigo, Jazztel, Lowi, Tuenti a Simyo. Nutno dodat, že většina z nich je vlastněná zmiňovanými největšími operátory v zemi.
Kromě klasické možnosti uzavřít s operátorem smlouvu a používat mobilní telefon tzv. “na paušál”, existuje i varianta předplacené sim karty (tarjeta prepago). Ale pozor! Předplacená simka funguje jinak než v České republice. Za prvé: od roku 2007 existuje ve Španělsku povinnost každou sim kartu registrovat na doklad totožnosti jako prevence proti teroristickým útokům. Takže se nejedná o anonymní simku. Za druhé: předplacenou kartu je zpravidla zapotřebí pravidelně (po 4 týdnech) dobíjet fixní částkou podle typu tarifu, jinak ztrácíte výhody daného tarifu (např. určitý objem dat pro internet v mobilu či volné minuty). Takže svým způsobem se předplacené karty podobají určité formě telefonu tzv. “na paušál”. Za zmínku také určitě stojí to, že po cca 6 měsících bez dobití se karta automaticky deaktivuje.
Pouze ojediněle se dá najít operátor (zpravidla virtuální) nabízející předplacenou kartu, u které platíte pouze to, co skutečně provoláte.
Pokud máte nějaký dotaz, jak si pořídit španělské telefonní číslo, můžete se na nás obrátit prostřednictvím kontaktního formuláře.
8 komentářů
Pavel
Krásný den, již jsem psal dotaz na daně, odpověď byla dostačující – děkuji a
nyní bych se zeptal, jak získat paušál na pevný internet na doma (mám NIE, byt v osobním vlastnictví, účet ve španělské bance), jedná se o oblast Fuerteventura Morro Jable (doposud jsem používal přenosný router buď s českou paušální sim, či pak také se španělskou dobíjecí sim, s tím dobíjením jsem se nepopral, má to své zákonitosti a asi jsem nedobíjel ve správných intervalech, takže jsem jen platil kamsi a karty se nedobili).
Předem děkuji za rady.
Pavel
modrasek
Dobrý den, budete muset poptat operátory. My nakonec měli nejlepší zkušenost s Movistar, ale záleží na vás. Operátor vám řekne, zda je na dané adrese optický kabel (fibra óptica) a jaké tarify s jakými rychlostmi připojení nabízí. Nemělo by to trvat déle než týden až dva. Dá se to uzavřít i online. Pravdou je, že síť optických kabelů provozuje vždy Movistar a ostatní operátoři ji jen přeprodávají, takže třeba když si najmete Vodafone, řeknou vám, že nejdřív k vám přijde technik Movistaru aktivovat linku a pak teprve ten z Vodafonu zapojit router atd. Takže Movistar byl pro nás nakonec nejefektivnější řešení i pro případ řešení poruch a podobně.
Pavel
Děkuji za návod objednání internetu, tak jsem online uzavřel smlouvu na internet s Movistar, optický kabel je tu, už mají volat kdy přijdou na instalaci, potud vše v pořádku, ale nikdo nevolá a volat nebude, protože jsem do objednávkového formuláře uvedl mé české číslo (jiné nemám) a nebylo tam místo pro předvolbu +420 a to se mi nikdo nedovolá, pochybuji, že by použili můj e-mail, přes který jsme komunikovali při uzavírání smlouvy (jim nejde odpovědět), volání je problém, nikde není číslo a stejně ovládám jen češtinu a němčinu, soused mi řekl ať zkusím vytočit 1004, ale není jisté, že mi pomohou a na správné místo oznámí, že je třeba volat s předvolbou a taky jsem ve smlouvě/objednávce musel napsat zemi odkud jsem, tak to by je mohlo trknout, ale montérovi asi dají jen číslo telefonu (zkoušel jsem i chat a odpověď, asi automatu: otázce nerozumím).
Předem děkuji za rady z vašich zkušeností-jsem bezradný a to nebývám skoro nikdy.
Pavel
modrasek
Dobrý den, podle stránek Movistaru v sekci zákaznické péče (odkaz tady) byste mohl zkusit zavolat na číslo pro nové klienty 900 411 247. I když už máte uzavřenou smlouvu, možná zrovna tam budou mluvit aspoň anglicky a pomůžou vám. Mějte u ruky všechny údaje z uzavřené smlouvy. Pokud váš soused mluví španělsky, požádejte ho, ať vám s tím hovorem pomůže. Jiná možnost by byla zajít na nejbližší prodejnu Movistaru, tam by vám taky mohli pomoct, většinou jsou hodně ochotní.
Pavel
Soused zavolal, pak oni jemu a oznámili termín montáže internetu, on mne to napsal, já překladačem přeložil a ode dneška máme internetové připojení, takže i české TV pořady-děkuju!!!
modrasek
To jsme moc rádi, že to dobře dopadlo! Sousedi jsou někdy k nezaplacení 😉
Zdeněk Franče
Hledam zpusob jak si poridit Španělskou esim (volani, SMS data), ktera by se nechala aktivovat v Čr a fungovala i na Kanarskych ostrovech. Často budu pobyvat ve Španělsku a chtel bych to pŕidat jako 2. Datovy plan do mobilu. Prijemny den Zd.
modrasek
Dobrý den, podle našich informací si nejde eSIM pořídit na dálku. Ve Španělsku jsou přísná opatření proti terorismu a mobilní telefonní číslo si cizinec může pořídit osobní návštěvou u operátora a prokázáním totožnosti platným dokladem. Proto vám doporučujeme navštívit operátora při vaší příští návštěvě Španělska. eSIM nabízí většina operátorů. My máme zkušenost s Vodafonem, více informací zde. Potom si můžete španělskou eSIM aktivovat ve svém českém telefonu jako sekundárního operátora vedle toho vašeho českého, který bude telefon považovat za primární profil. S aktivací eSIM ve vašem telefonu vám ochotně pomůžou zaměstnanci na prodejně operátora. Také vás upozorňujeme, že pravděpodobně nebude možné platit operátorovi ze zahraničí. Například pro dobíjení předplacené SIM-karty u Vodafonu je nutná španělská platební karta, tedy patřící ke kontu u španělské banky.